HOME › COVID-19

Covid-19 Update: August 2020

We’re happy to announce that our clinics are open as of Monday, June 8th 2020 for ALL services by appointment only.

Our patient care schedules will now reflect the new safety regulations in accordance with the Health and Safety Association. As our staff slowly returns to work, we are committed to reinstating the regular services that our patients are accustomed to. If your appointment was affected by our closure during Covid-19, please know that we will be in contact as soon as possible to reschedule. 

Because of unforeseen changes to schedules and clinic hours due to Covid-19, appointments might need to be rescheduled. We will contact you if your previously booked appointment is affected. We will be contacting those affected in chronological order to make new appointments. We will make every effort to contact patients, however, if you do not receive our messages, please contact us to update your contact information.

Our phones are up and running, however we are experiencing an unprecedented amount of calls and cannot reply as quickly as usual. Please expect a delay of 1 to 3 business days for a response. We encourage you to leave us a message or communicate with us by email at orleans@nuvoeyes.ca (Orléans clinic) or ottawa@nuvoeyes.ca (Ottawa clinic) for more urgent matters.

Because of the preventative measures in place for our reopening, we will not able to accommodate urgent medical appointment requests for the foreseeable future. Instead, we encourage you to visit your family physician or an urgent care clinic.

We have worked hard to make the clinic as safe as possible for you. Some of the ways we are doing that are:

  • All patients must meet with our Patient Coordinators to check-in.
  • Everyone must wear a mask to enter the clinic.
  • Appointments are spread apart to complete comprehensive cleanings.
  • Optical services are by appointment only, there are no walk-in accommodations for the time being.
  • Directional arrows are placed in clinic and signage is posted with distancing protocols.
  • Patients are not allowed to bring in guests (unless otherwise indicated).
  • Staff is equipped with proper PPE.
  • Everyone is required to wash/sanitize their hands before and after interacting with patients.
  • All surfaces are heavily cleaned daily.
  • A sanitizing station has been created to disinfect frames after you’ve touched them.
  • Exam rooms and testing equipment are cleaned and sanitized after every appointment.
  • Common touchpoints such as magazines, books and toys have been removed.
  • To limit the number of visits you need to make in-clinic, you can now purchase your contact lenses through Nuvo online here and take advantage of FREE direct shipping for a limited time.

Mise à jour Covid-19 : Août 2020

Dès le 8 juin 2020 nos cliniques sont ouvertes pour les services sur mesures seulement.

Notre équipe a été formée sur toutes les normes  recommandées par l’association de la santé et sécurité afin d’aider à vous offrir les services réguliers dont vous en êtes habitué. Si le temps de votre rendez-vous est affecté à cause de changements d’horaires imprévus du Covid-19, nous communiquerons avec vous sous peu afin de le recéduler.

Veuillez noter que nous recevons une quantité d’appels surprenante et nous sommes désolé que nous ne pouvons pas vous répondre aussi rapidement qu’auparavant (délais de 1 à 3 jours ouvrables pour une réponse). Pour les cas urgents, nous vous encourageons de nous laisser un message par courriel à orleans@nuvoeyes.ca (Orléans) ou ottawa@nuvoeyes.ca (Ottawa).

Due aux mesures préventives misent en place pour la ré-ouverture, nous ne pouvons pas accommoder les rendez-vous d’urgences médicales dans un avenir prévisible. Vous pouvez visiter une clinique des soins d’urgences ou téléphoner votre médecin de famille.

L’équipe de gestion a travaillé avec soin pour s’assurer que les cliniques sont sécuritaires pour tous.

  • En voici quelques examples:
  • Tous patients doivent s’adresser à la coordinatrice afin de vous diriger dans la bonne direction.
  • Tous patients doivent porter un masque.
  • Seulement un membre par famille à la fois peut entrer (à moins d’avis préalable)
  • Les temps des rendez-vous sont espacés afin d’assurer le nettoyage compréhensif nécessaire.
  • Les services d’optique sont par rendez-vous seulement
  • Les protocols de distanciation, ainsi que les signes directionnels sont affichés pour vous aider à suivre les consignes recommandées.
  • Les employés porteronts l’équipement de protection individuelle (EPI)
  • Le lavage de mains/l’utilisation d’un désinfectant pour les mains seront de pratique après chaque
  • interactions avec les patients.
  • Toutes surfaces seront nettoyées et désinfectées régulièrement.
  • Une station spéciale est installée pour désinfecter les montures après chaque manipulation.
  • Les salles d’exam et tous équipements médicaux sont nettoyés et désinfectés après chaque patient.
  • Tous points de contacts seront retirés (revues, jouets, livres…)
  • Afin de limiter l’influs de patients en cliniques, vous pouvez commender vos lentilles cornéennes en ligne ici et prendre avantage de la livraison gratuite (temps limité).

O R L É A N S

170 Vanguard Drive,
Orléans, ON K4A 1A1
(613) 841-8828
orleans@nuvoeyes.ca

O T T A W A

178 Beechwood Ave,
Ottawa, ON K1L 1A9
(613) 749-0481
ottawa@nuvoeyes.ca

www.nuvoeyes.ca  |  Nuvo Eye Centre Inc.  |  Privacy Policy