See better . Look better . Feel better .

Health & Safety

#Covid19

Please note that if you or a household member have experienced symptoms of Covid-19 or have tested positive for Covid-19, we urge you to reschedule your appointment for when you have tested negative. Cancellation fees will be suspended for any such cases.

English

We’re happy to announce that our clinics are back to regular hours of operation as of September 1st 2020.

Our patient care schedules now reflect the new safety regulations in accordance with the Health and Safety Association. We are committed to reinstating the regular services that our patients are accustomed to. 

Because of unforeseen changes to our schedules and protocols due to Covid-19, appointments might need to be rescheduled. We will contact you with further instruction if your previously booked appointment is affected. We are making every effort to get in touch with patients, however, if you do not receive our messages, please contact us to update your contact information.

Our phones are up and running, however we are experiencing an unprecedented amount of calls and cannot reply as quickly as usual. Please expect a delay of 3 to 5 business days for a response. We encourage you to leave us a message or communicate with us by email at orleans@nuvoeyes.ca (Orléans clinic) or ottawa@nuvoeyes.ca (Ottawa clinic).

Because of the preventative measures in place for Covid-19, we are not able to accommodate urgent medical appointment requests for the foreseeable future. We encourage you to visit your family physician or an urgent care clinic for emergency appointments.

We have worked hard to make the clinic as safe as possible for you. Some of the ways we are doing that are:

  • All patients must meet with our Patient Coordinators to check-in so we can properly record every visit.
  • Everyone must wear a mask or face shield to enter the clinic.
  • Appointments are spread apart to complete comprehensive cleanings.
  • Optical services are by appointment only, there are no walk-in accommodations for the time being.
  • Directional arrows are placed in clinic and signage is posted with distancing protocols.
  • We ask that patients come in ALONE for their visit unless otherwise requested. For families, we recommend 1 adult to 1 child visiting at a time to accommodate proper distancing protocols. Please advise us of your needs at time of booking.
  • Staff is equipped with proper PPE.
  • Everyone is required to wash/sanitize their hands before and after interacting with patients.
  • All surfaces are heavily cleaned daily.
  • A sanitizing station has been created to disinfect frames after you’ve touched them.
  • Exam rooms and testing equipment are cleaned and sanitized after every appointment.
  • Common touch-points such as magazines, books and toys have been removed.
  • To limit the number of visits you need to make in-clinic, you can now purchase your contact lenses through Nuvo online here and take advantage of FREE direct shipping for a limited time.

Si vous ou un membre de famille éprouvent ou ont éprouvé des symptômes du virus covid-19 durant le dernier mois, nous vous prions de nous joindre afin d’annuler le rendez-vous et de le remettre lorsque vous éprouvez aucuns symptômes. Aucun frais d’annulation s’applique pour cette circonstance.

FRANÇAIS

Dès le 1er septembre 2020 nos cliniques sont ouvertes durant nos heures d’ouvertures régulières.

Notre équipe a été formée sur toutes les normes  recommandées par l’association de la santé et sécurité afin d’aider à vous offrir les services réguliers dont vous en êtes habitué. Si le temps de votre rendez-vous est affecté à cause de changements d’horaires imprévus du Covid-19, nous communiquerons avec vous avec les prochaines étapes.

Veuillez noter que nous recevons une quantité d’appels surprenante et nous sommes désolé que nous ne pouvons pas vous répondre aussi rapidement qu’auparavant (délais de 3 à 5 jours ouvrables pour une réponse). Nous vous encourageons de nous laisser un message par courriel à orleans@nuvoeyes.ca (Orléans) ou ottawa@nuvoeyes.ca (Ottawa).

Due aux mesures préventives misent en place pour la ré-ouverture, nous ne pouvons pas accommoder les rendez-vous d’urgences médicales dans un avenir prévisible. Nous vous encourageons à visiter une clinique des soins d’urgences ou téléphoner votre médecin de famille.

L’équipe de gestion a travaillé avec soin pour s’assurer que les cliniques sont sécuritaires pour tous. En voici quelques examples:

  • Tous patients doivent s’adresser à la coordinatrice/teur afin de nous aviser de votre arrivé et pour qu’on puisse bien enregistrer chaque visite.
  • Tous patients doivent porter un masque ou un écran facial.
  • Svp arriver seul pour votre rendez-vous (à moins d’avis préalable). Pour les petits enfants, nous recommandons que seulement 1 adulte et 1 enfant par famille soient en-clinique en même temps pour respecter les consignes de distanciation sociale.
  • Les temps des rendez-vous sont espacés afin d’assurer le nettoyage compréhensif nécessaire.
  • Les services d’optique sont par rendez-vous seulement.
  • Les protocols de distanciation, ainsi que les signes directionnels sont affichés.
  • Les employés porterons l’équipement de protection individuelle (EPI)
  • Le lavage de mains/l’utilisation d’un désinfectant pour les mains seront de pratique après chaque interaction avec les patients.
  • Toutes surfaces seront nettoyées et désinfectées régulièrement.
  • Une station spéciale est installée pour désinfecter les montures après chaque manipulation.
  • Les salles d’examens et tous équipements médicaux sont nettoyés et désinfectés après chaque patient.
  • Tous points de contacts seront retirés (revues, jouets, livres…)
  • Afin de limiter l’influs de patients en cliniques, vous pouvez magasiner pour certains produits en ligne au www.nuvolife.ca.

Orléans

Ottawa

Nuvo Eye Centre Inc. | www.nuvoeyes.ca